Week van de Mediawijsheid 2022: Like en Cancel
De Week van de Mediawijsheid is de jaarlijkse bewustwordingscampagne over het kritisch en actief omgaan met media. De campagne is een initiatief van Netwerk Mediawijsheid en vindt plaats van 4 t/m 11 november 2022.
De Week van de Mediawijsheid heeft als doel om Nederlanders mediawijzer te maken en bewust te maken van hun eigen rol en verantwoordelijkheid als gebruiker van (digitale) media.
Volg #WvdM op sociale media – Volg @iedereenmediawijs op Instagram voor nog meer tips en interessante verhalen. Like ook Iedereen Mediawijs op Facebook voor extra informatie over de campagne en initiatieven door heel Nederland. Meepraten op sociale media? Gebruik #WvdM, #houhetsociaal of tag @iedereenmediawijs.
Programma
In 2022 heeft de campagne als thema ‘Like en Cancel’, en gaat over het stimuleren van sociaal gedrag online. Tijdens de campagne komen we met interessante inzichten en goede voorbeelden en bieden we handvatten om het samen sociaal online te houden.
Praktische informatie
De Week van de Mediawijsheid 2022 vindt plaats van 4 t/m 11 november 2022. Kijk voor meer informatie over de campagne en het thema op de campagnesite. Daar vind je o.a. tips, een agenda met activiteiten en de toolkit.
Lees hier het verslag van de Week van de Mediawijsheid 2021.