#MNX16 in beeld met tweets, foto’s en de aftermovie

maandag 30 mei 2016

Op dinsdag 24 mei ontmoetten oude bekenden én nieuwe gezichten elkaar in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid voor de jaarlijkse Mediawijzer.Netwerk Experience (MNX). Het thema was dit jaar de versmelting van mens en media. Benieuwd naar de beelden en de reacties van bezoekers? Kijk dan gauw verder voor een sfeerverslag.

MNX16: de aftermovie

Benieuwd naar de sfeer van de MNX16? Check de aftermovie waarin je o.a. de deelnemers voorbij ziet komen bij de verschillende virtual reality pop-ups.

Wil je je nog meer onderdompelen in de wereld van virtual reality? Bekijk hier de flyer met leuke app-tips.

De MNX16 in tweets

De bijna 200 deelnemers hebben veel getwitterd tijdens de MNX16, lees een selectie van de tweets terug via Storify. [Update: Storify is opgeheven]

De MNX door de ogen van onze fotograaf

Onze fotograaf Jorrit Lousberg heeft de MNX16 mooi op beeld weten vast te leggen. Bekijk hieronder de slideshow of bekijk alle foto’s op het Mediawijzer.net Flickraccount.

#MNX16

Vlog over MNX-sessie

Voor kwesties rondom media en kinderen met een beperking was op deze MNX volop aandacht; Michiel Visser & Helprich ten Heuw (hogeschool Windesheim) en Martine Kroezen & Chantal Voorhuis (Spelwijs) bespreken het gezamenlijke project Media en LVB. Bekijk ook de vlog van Michiel die hij maakte in het kader van de MNX16:

Teruglezen: over versmelting mens en media

De mogelijkheden van media lijken onbegrensd en de grenzen tussen mens en media vervagen langzaam maar zeker. Media zijn doorgedrongen tot álle aspecten van ons leven: ons huis, op ons werk en zelfs ons lijf. Maar wat betekent dit eigenlijk allemaal en wat moeten we weten? Wat zijn de kansen en risico’s?

Bezoekers van de MNX16 werden met interessante keynotes en sessies uitgedaagd om vooral ook over hun eigen positie ten opzichte van media na te denken. Daarnaast stond het ontmoeten en uitwisselen van ervaringen en kennis met andere netwerkpartners centraal én was er volop gelegenheid om virtual reality uit te proberen.

» Lees het uitgebreide verslag van de MNX16

Hoe zien de volgende tien jaar mediawijsheid eruit? Programmamanager Mary Berkhout trapte de MNX16 af » Lees haar visie over de versmelting van mens en media

Een van de sessies ging over VR in de klas » Blogger Claudia was erbij en vertelt over VR in het onderwijs: (tijd)reizen vanuit de schoolbanken

» Ook mediawijsheid-fanaat Don Zuiderman was van de partij en schreef na afloop dit artikel over de MNX16.

mediawijzerTot slot…

 

MediaMasters 2016: inschrijving van start
Nederlandse basisscholen kunnen zich weer inschrijven voor MediaMasters, een spannend, interactief spel op het gebied van mediawijsheid voor groep 7 en 8. Wil je een MediaMissie inleveren voor het mediawijsheidspel MediaMasters?

» Lees meer over de voorwaarden waar een MediaMissie aan moet voldoen

My Comment Festival voor jonge mediamakers
My Comment Festival: het festival voor jonge mediamakers op 22, 23 en 24 november bij Beeld en Geluid. Tijdens de Week van de Mediawijsheid maken jongeren op het My Comment Festival zelf media, reflecteren ze op hun online identiteit en gaan ze in gesprek met de mediamakers van nu.

» Lees meer en meld je klas aan

 Thema Week van de Mediawijsheid bekend
In de komende Week van de Mediawijsheid (18 t/m 25 november) staat met het thema ‘Feit, Fake of Filter: Hoe word jij beïnvloed?’ centraal hoe beïnvloeding werkt in onze wereld vol media.

» Lees meer over het thema

En verder…

Mediawijzer.net Stimuleringsregeling 2016
Heb jij een mediawijs project of idee gericht op kwetsbare kinderen en jongeren? Of heb je een bijzonder, uniek mediawijs project dat een bijdrage heeft geleverd aan mediawijsheid? Doe mee en dien je project in voor de jaarlijkse stimuleringsregeling van Mediawijzer.net.

» Lees meer over de Mediawijzer.net Stimuleringsregeling 2016

Laat een reactie achter

Vul je e-mailadres in om op de hoogte te blijven van reacties (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Reacties worden eerst goedgekeurd door de redactie.