Zijn de Digitieners echt alleen maar offline als zij niet slapen? En in hoeverre hebben de Babyboomers de achtervolging op de jongere generaties ingezet? Dit jaar zoomt Ruirok NetPanel in het jaarlijkse ‘What’s Happening Online?’-onderzoek in op verschillen tussen generaties.
Talkin’ ’bout my generation
In het rapport staan details over mobile, social, ecommerce en de rol van internet, maar ook wordt er een kijkje gegeven in de digitale leefwereld van de volgende generaties:
- De Digitieners (14-20 jaar)
- Millennials (21-35 jaar)
- Generatie X (36-55 jaar)
- Babyboomers (56+)
Uit het onderzoek over de Digitieners (14-20 jaar)
“Digitieners zijn geboren in een digitale wereld, een wereld waarin zij eerder wisten hoe ze moesten swipen dan hoe ze moesten praten. Digitieners zijn compleet mobiel georiënteerd en doen alles met het hun smartphone slechts enkele meters van hen verwijderd. Ze zijn van alle markten thuis en kunnen daarom razendsnel keuzes maken in hun digitale leefwereld. Zij hebben voor elk doel en elke community waar ze bij horen een eigen kanaal of device en maken hiervoor bewuste afwegingen. Digitieners vervelen zich snel en struinen het internet af op zoek naar vermaak. Op het gebied van social media zijn de Digitieners trendsetters, kanalen die hun ouders en opa’s en oma’s nog niet ontdekt hebben zijn hip and happening.”
“Zodra volwassenen toetreden in door jongeren geadopteerde social media, doen ze de dingen die ze echt belangrijk vinden om met hun vrienden te delen, lekker weer ergens anders.”
Bekijk ook deze video met opvallende verschillen tussen Digitieners en Babyboomers: