Stimuleringsregeling 2012
Mediawijzer.net heeft net als in voorgaande jaren een Stimuleringsregeling voor 2012 ingesteld. De missie van Mediawijzer.net is mediawijsheidinitiatieven te versterken door netwerkpartners te verbinden. Projecten dienen daarom samenwerking en synergie te bevorderen en met minimaal drie verschillende netwerkpartners worden uitgevoerd. Binnen de regeling is in totaal €300.000,- (inclusief btw) beschikbaar voor projecten. Het maximum per project is €40.000,- (inclusief btw).
Doel en thema’s
Het doel van de regeling in 2012 is om innovatieve projecten in mediawijsheid te stimuleren. Er zijn 3 inhoudelijke thema’s aangewezen:
- Intergenerationeel leren
- Bewustwording invloed media op leefstijl
- Nieuwste onderwijstrends
Aanvraag en toewijzing
Er zijn twee rondes van toewijzing in 2012:
- Ronde 1:
- Start indienen: 1 februari
- Deadline indienen: 13 april
- Uitslag: 7 mei
- Ronde 2:
- Start indienen: 6 juli
- Deadline indienen: 28 september
- Uitslag: 22 oktober
U kunt uw aanvraag indienen via regelingen@kennisnet.nl.
Toelichting
Zie voor toelichting de volgende documenten:
Partner worden
De regeling staat open voor alle bij Mediawijzer.net aangesloten organisaties. Word partner van Mediawijzer.net.
Overige fondsen
Heb je behoefte aan meer of andere fondsen? Bekijk ons fondsenoverzicht
Ideemiddag
Op 1 februari 2012 organiseerde Mediawijzer.net een Ideemiddag omtrent de stimuleringsregeling. Die middag was speciaal bedoeld voor netwerkpartners van Mediawijzer.net om de Mediawijzer Stimuleringsregeling 2012 toe te lichten. Tijdens de Ideedag deden netwerkpartners inspiratie op voor het indienen van een project. Drie sprekers kwamen aan het woord om de 3 thema’s van de regeling toe te lichten:
- Intergenerationeel leren: Jolanda Nuyts, onderzoeksassistent in het Haus der Geschichte Baden-Württemberg in Stuttgart, gaf een toelichting op het onderwerp ‘Family learning’ (Intergenerationeel leren).
- Bewustwording invloed media op leefstijl: Astrid Poot, senior adviseur en teamleider van YoungWorks Live, lichtte het thema ‘Invloed media op leefstijl’ toe.
- Nieuwste onderwijstrends: Wim Veen, Hoogleraar Educatie en Technologie aan de TU Delft, pleitte in zijn presentatie voor C-learning (customized).
Hun presentaties zijn hieronder terug te zien:
Jolanda Nuyts over intergenerationeel leren from Mediawijzer on Vimeo.
Astrid Poot over de invloed van media op de leefstijl van jongeren. from Mediawijzer on Vimeo.
Wim Veen over customized learning from Mediawijzer on Vimeo.