• Over ons
  • NL
  • ENG
Netwerk Mediawijsheid Navigation
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Zoeken
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Over ons
  • Contact
  • English
  • Zoeken

Onderzoek #WvdM 2022: Van omstander naar upstander

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2022
Over wie: Volwassenen, Jongeren 14-18 jr, Senioren
Mediawijsheid: Conceptualisering en belang in een gemedieerde samenleving

Onderzoeksrapport – Nieuwe bouwsteen voor onderzoek en beleid over mediawijsheid

Auteur / organisatie: Universiteit Twente
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen

Onderzoek: Vier op de vijf Nederlanders vindt dat het online veel socialer moet

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
afbeelding bij onderzoek betekenis van betrouwbaarheid van nieuws voor het nieuwsmediagebruik van jongeren

Onderzoek: Betekenis van betrouwbaarheid van nieuws voor het nieuwsmediagebruik van jongeren

Auteur / organisatie: Hogeschool Windesheim
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Jongeren 14-18 jr
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Sociale media, Invloed van de media, nieuws
Tags: nieuwswijsheid, nepnieuws, desinformatie, jongeren
Onderzoek digitale vaardigheden met activity trackers

Onderzoek: Digitale vaardigheden voor het gebruik van slimme apparaten onvoldoende beheerst

Auteur / organisatie: Universiteit Twente
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Senioren
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Toekomst & innovatie, Kwetsbare groepen, Gezondheid 2.0
Tags: digitale toegankelijkheid, digitale inclusie, digitale vaardigheden, gezondheid

Iene Miene Media 2021 – Mediagebruik door kinderen van 0 t/m 6 jaar

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / CHOICE Insights & Strategy / prof.dr. Peter Nikken
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Kinderen 0-6 jr, Ouders & Opvoeders
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Sociale media, Mediaopvoeding
Vader en zoon samen op smartphone

Monitor Mediagebruik kinderen 7 – 12 jaar

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / CHOICE Insights & Strategy / prof. dr. Peter Nikken
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Ouders & Opvoeders
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Sociale media, Mediaopvoeding
foto-bij-nepnieuws-onderzoeksrapport

Onderzoeksrapport Nepnieuws

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / No Ties
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen, Overige professionals, Senioren
Thema: Van Mediawijzer.net, Sociale media, Informatievaardigheden, Mediasamenleving, Invloed van de media, Mediawijsheid

Rapport: Tien jaar onderzoek Mediawijsheid

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Kinderen 0-8 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr, Ouders & Opvoeders, Senioren
Thema: Mediawijsheid, Netwerk, Algemeen
Tags: Netwerk Mediawijsheid, Wetenschappelijke Raad, mediawijsheid
factsheet-digitale-balans-jongvolwassenen

Factsheet: Digitale balans jongvolwassenen

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid en het Trimbos-instituut
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Jongeren 14-18 jr
Thema: Sociale media, Technologie, Mediasamenleving
Tags: mediagebruik, balans
  • Page 1 of 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 4
  • →

Blogger worden?

Blogger worden?

Mediawijze activiteiten

Bekijk de agenda

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste mediawijsheid-nieuws

Inschrijven

Netwerkpartner worden

Sluit je aan bij Netwerk Mediawijsheid

Meedoen
Bekijk ook: Mediawijsheid.nl HoeZoMediawijs.nl isdatechtzo.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Responsible disclosure
  • Privacy
  • Pers
  • Contact
  • Cookies beheren
Logo's
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}