• Over ons
  • NL
  • ENG
Netwerk Mediawijsheid Navigation
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Zoeken
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Over ons
  • Contact
  • English
  • Zoeken

Sta stil en kies bewust: Onderzoek Week van de Mediawijsheid 2025

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / Motivaction
Jaar van publicatie: 2025
Over wie: Volwassenen, Ouders & Opvoeders, Senioren, Anders
Foto bij rapport Educatieve games effectief inzetten om mediawijsheid en digitale geletterdheid te vergroten. Copyright MediaMasters, fotograaf Menno Ridderhof

Rapport: Effectief mediawijsheid en digitale geletterdheid vergroten met digitale games

Auteur / organisatie: Erasmus Universiteit Rotterdam, Universiteit Utrecht, Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2023
Thema: Onderwijs, Games & apps, Mediaopvoeding & - begeleiding
mediamonitor 2023

Mediamonitor 2023: Kloof in mediagebruik tussen generaties steeds groter

Auteur / organisatie: Commissariaat voor de Media
Jaar van publicatie: 2023
Over wie: Anders
Thema: Geen categorie

#UseTheNews | Jongeren en Nieuws (2006 -2022)

Auteur / organisatie: #UseTheNews
Jaar van publicatie: 2023
Over wie: Jongeren 14-18 jr
Thema: Nieuws, informatie & beeldvorming, Mediaopvoeding & -begeleiding
Het gebruik van mobiele schermen stijgt ten koste van het gebruik van het televisiescherm

Mediamonitor 2022

Auteur / organisatie: Het Commissariaat voor de Media
Jaar van publicatie: 2022
Over wie: Anders
Thema: Geen categorie
Mediawijsheid: Conceptualisering en belang in een gemedieerde samenleving

Onderzoeksrapport – Nieuwe bouwsteen voor onderzoek en beleid over mediawijsheid

Auteur / organisatie: Universiteit Twente
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen

Mediamonitor 2021: Meer thuis voor de schermen en verdere digitalisering

Auteur / organisatie: Commissariaat voor de Media
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Anders
Thema: Geen categorie

Onderzoek: Vier op de vijf Nederlanders vindt dat het online veel socialer moet

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
afbeelding bij onderzoek betekenis van betrouwbaarheid van nieuws voor het nieuwsmediagebruik van jongeren

Onderzoek: Betekenis van betrouwbaarheid van nieuws voor het nieuwsmediagebruik van jongeren

Auteur / organisatie: Hogeschool Windesheim
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Jongeren 14-18 jr
Thema: Invloed van de media, nieuws, Sociale media, 21e eeuwse vaardigheden
Tags: desinformatie, jongeren, nieuwswijsheid, nepnieuws

Iene Miene Media 2021 – Mediagebruik door kinderen van 0 t/m 6 jaar

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / CHOICE Insights & Strategy / prof.dr. Peter Nikken
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Kinderen 0-6 jr, Ouders & Opvoeders
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Sociale media, Mediaopvoeding
  • Page 1 of 6
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 6
  • →

Blogger worden?

Blogger worden?

Mediawijze activiteiten

Bekijk de agenda

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste mediawijsheid-nieuws

Inschrijven

Netwerkpartner worden

Sluit je aan bij Netwerk Mediawijsheid

Meedoen
Bekijk ook: Mediawijsheid.nlHoeZoMediawijs.nlisdatechtzo.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Pers
  • Contact
  • Cookies beheren
Logo's
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}