• Over ons
  • NL
  • ENG
Netwerk Mediawijsheid Navigation
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Zoeken
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Over ons
  • Contact
  • English
  • Zoeken

Sta stil en kies bewust: Onderzoek Week van de Mediawijsheid 2025

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / Motivaction
Jaar van publicatie: 2025
Over wie: Volwassenen, Ouders & Opvoeders, Senioren, Anders
Online kinderrechten

Position paper: Online kinderrechten

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2024
Over wie: Kinderen 0-6 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr
Thema: Kwetsbare groepen, Informatievaardigheden, Mediaopvoeding, Mediawijsheid, 21e-eeuwse vaardigheden, Basisvaardigheden, Digitale geletterdheid, Mediaopvoeding & - begeleiding
Afbeelding bij artikel "kinderrechten in de digitale wereld", kinderen werken op laptop

Essayreeks over kinderrechten in de digitale wereld

Auteur / organisatie: UNICEF Nederland
Jaar van publicatie: 2023
Over wie: Kinderen 0-8 jr, Kinderen 0-6 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr
Thema: Mediaopvoeding & - begeleiding, Opgroeien met media

#UseTheNews | Jongeren en Nieuws (2006 -2022)

Auteur / organisatie: #UseTheNews
Jaar van publicatie: 2023
Over wie: Jongeren 14-18 jr
Thema: Mediaopvoeding & -begeleiding, Nieuws, informatie & beeldvorming
Mediawijsheid: Conceptualisering en belang in een gemedieerde samenleving

Onderzoeksrapport – Nieuwe bouwsteen voor onderzoek en beleid over mediawijsheid

Auteur / organisatie: Universiteit Twente
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
Onderzoek: Online ontspoord

Onderzoek Online ontspoord: Schadelijk en immoreel gedrag op internet

Auteur / organisatie: Rathenau Institituut
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Anders
Thema: Netwerk, Mediasamenleving, Invloed van de media, Media maken & consumeren
Tags: invloed van de media, online identiteit

Onderzoek: Vier op de vijf Nederlanders vindt dat het online veel socialer moet

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
afbeelding bij onderzoek sextortion

Onderzoek sextortion: financiƫle afpersing met naaktbeelden onder jongens

Auteur / organisatie: Helpwanted.nl | Expertisebureau Online Kindermisbruik (EOKM) | Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving (SASS) | Slachtofferhulp Nederland
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Jongeren 14-18 jr
Thema: Sociale media, Kwetsbare groepen, Liefde & seks, Online pesten
Tags: sextortion, onderzoek, seksueel online misbruik
Afbeelding bij onderzoek aandacht voor algoritmes

Onderzoek Aandacht voor algoritmes

Auteur / organisatie: Algemene Rekenkamer
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Overige professionals, Anders
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Technologie, Privacy, Toekomst & innovatie
Tags: algoritmes
Digitale vaardigheden: onderzoeks- en beleidsadvies

Digitale vaardigheden: een onderzoeks- en beleidsagenda

Auteur / organisatie: Universiteit van Twente en The London School of Economics and Political Science
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Kinderen 0-8 jr, Volwassenen, Kinderen 0-6 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Technologie, Mediasamenleving
Tags: digitale geletterdheid, digitale vaardigheden
  • Page 1 of 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 4
  • →

Blogger worden?

Blogger worden?

Mediawijze activiteiten

Bekijk de agenda

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste mediawijsheid-nieuws

Inschrijven

Netwerkpartner worden

Sluit je aan bij Netwerk Mediawijsheid

Meedoen
Bekijk ook: Mediawijsheid.nlHoeZoMediawijs.nlisdatechtzo.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Pers
  • Contact
  • Cookies beheren
Logo's
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}