• Over ons
  • NL
  • ENG
Netwerk Mediawijsheid Navigation
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Zoeken
  • Netwerk
  • Impact
  • Activiteiten
  • Kennis & tools
  • Over ons
  • Contact
  • English
  • Zoeken
Mediawijsheid: Conceptualisering en belang in een gemedieerde samenleving

Onderzoeksrapport – Nieuwe bouwsteen voor onderzoek en beleid over mediawijsheid

Auteur / organisatie: Universiteit Twente
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
Onderzoek: Online ontspoord

Onderzoek Online ontspoord: Schadelijk en immoreel gedrag op internet

Auteur / organisatie: Rathenau Institituut
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Anders
Thema: Media maken & consumeren, Netwerk, Mediasamenleving, Invloed van de media
Tags: online identiteit, invloed van de media

Onderzoek: Vier op de vijf Nederlanders vindt dat het online veel socialer moet

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen
afbeelding bij onderzoek sextortion

Onderzoek sextortion: financiƫle afpersing met naaktbeelden onder jongens

Auteur / organisatie: Helpwanted.nl | Expertisebureau Online Kindermisbruik (EOKM) | Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving (SASS) | Slachtofferhulp Nederland
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Jongeren 14-18 jr
Thema: Sociale media, Kwetsbare groepen, Liefde & seks, Online pesten
Tags: sextortion, onderzoek, seksueel online misbruik
Afbeelding bij onderzoek aandacht voor algoritmes

Onderzoek Aandacht voor algoritmes

Auteur / organisatie: Algemene Rekenkamer
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Overige professionals, Anders
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Technologie, Privacy, Toekomst & innovatie
Tags: algoritmes
Digitale vaardigheden: onderzoeks- en beleidsadvies

Digitale vaardigheden: een onderzoeks- en beleidsagenda

Auteur / organisatie: Universiteit van Twente en The London School of Economics and Political Science
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Kinderen 0-8 jr, Volwassenen, Kinderen 0-6 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr
Thema: 21e eeuwse vaardigheden, Technologie, Mediasamenleving
Tags: digitale geletterdheid, digitale vaardigheden
foto-bij-nepnieuws-onderzoeksrapport

Onderzoeksrapport Nepnieuws

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid / No Ties
Jaar van publicatie: 2021
Over wie: Volwassenen, Overige professionals, Senioren
Thema: Sociale media, Informatievaardigheden, Mediasamenleving, Invloed van de media, Mediawijsheid, Van Mediawijzer.net

Rapport: Tien jaar onderzoek Mediawijsheid

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Kinderen 0-8 jr, Kinderen 7-10 jr, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr, Ouders & Opvoeders, Senioren
Thema: Netwerk, Algemeen, Mediawijsheid
Tags: Netwerk Mediawijsheid, Wetenschappelijke Raad, mediawijsheid
factsheet-digitale-balans-jongvolwassenen

Factsheet: Digitale balans jongvolwassenen

Auteur / organisatie: Netwerk Mediawijsheid en het Trimbos-instituut
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Jongeren 14-18 jr
Thema: Technologie, Mediasamenleving, Sociale media
Tags: mediagebruik, balans
digitaal vaardig

Onderzoek CBS: meer jongeren digitaal vaardig

Auteur / organisatie: CBS
Jaar van publicatie: 2020
Over wie: Volwassenen, Kinderen 10- 14 jr, Jongeren 14-18 jr
  • Page 1 of 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 4
  • →

Blogger worden?

Blogger worden?

Mediawijze activiteiten

Bekijk de agenda

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste mediawijsheid-nieuws

Inschrijven

Netwerkpartner worden

Sluit je aan bij Netwerk Mediawijsheid

Meedoen
Bekijk ook: Mediawijsheid.nl HoeZoMediawijs.nl isdatechtzo.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Responsible disclosure
  • Privacy
  • Pers
  • Contact
  • Cookies beheren
Logo's
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}